Hussam
    Jag läser Engelska 6 nu på komvux om jag får betyg F blir det då att om jag söker till nästa kurs får jag bara Betyg E eller jag kan få F igen? Om jag gör prövning kan jag också få F eller bara från betyg E och uppåt på grund av jag har läst kursen innan och blivet inte godkänt?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Hussam,
    betyg sätts på Kunskaper i just den kursen du läser just då; eller gör prövning i. Betyg i kursen kan inte bero på hur många gånger man har läst kursen. Detsamma gäller prövningar - betyg bör spegla dina kunskaper vid tidpunkten för betygssättningen, oberoende av sådana omständigheter som att man, exempelvis, har läst samma kurs förut.
    Vänligen
    Julia SYV