flor
    Hej
    Vad ska jag välja för linje om jag vill bli sjuksköterska ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kan välja flera olika högskoleförberedande program beroende på vilka valbara kurser du erbjuds på det gymnasium du går. Det program som innehåller alla kurser du behöver för att söka till en sjuksköterskeutbildning är Naturvetenskapsprogrammet. Men du kan även gå ett Teknikprogram om du lägger till Biologi 1 inom t.ex. Individuella valet eller som Programfördjupningskurs om skolan erbjuder det.

    Du kan även gå Samhällsvetenskapsprogram eller Ekonomiprogrammet - då måste du lägga till kursen Naturkunskap 2. Välj utifrån vilket program du gillar bäst och det du tror att du skulle klara av på ett bra sätt. /Lena, Syv