Marcus
    Om man går ekonomi programmet kan man bli pilot i framtiden då? Kan man gå humanistiska programmet sedan tenta upp Matte och fysik för pilot? Jag går i 8an nu.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, om du går i å k 8, så har du väldigt gott om tid innan du skall välja till gymnasiet.
    Det är bra att du är ute i god tid, men, som sagt, du har ganska långt tills du måste bestämma dig.

    Om du läser eller tentar upp alla kurser för behörighet, spelar det inte någon roll vilket gymnasieprogram du gick. Du blir lika behörig för det.

    Mvh
    Anna SYV