Marcus
    Är det mycket matte och engelska på högskolan och gymnasiet för bli jurist?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    Matte och Engelska ingår inte i kurser för Särskild behörighet till just Juristprogrammet, vilket betyder att det är de kurserna som man får inom Gymnasieexamen på sitt gymnasieprogram, som räcker och det är Engelska 5 och 6
    och vad det gäller Matematik - så är olika på olika gymnasieprogram; från Matematik 1a till Matematik 3c /dvs det Matte, som normalt sett ingår i det aktuella programmet/.

    Mvh
    Mikael SYV