Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Tilde,
    med Artist - gissar på att du menar i första hand Sångare eller Musiker. Du kan läsa mer om olika musikeryrken på framtid.se. Exempel: yrke Musikproducent.

    Du frågar efter utbildningar på högskolenivå, men varför endast på högskolenivå? Det finns också många utbildningar inom KKU och inom Yrkeshögskola, som du gärna får kika på. Vilken "den bästa" utbildning är just för dig, kan jag inte svara på.
    Se gärna exempel på en yrkeshögskoleutbildning: yhguiden.se/utbildning/yrkeshogskola-musikmakarna/musikmakarna-songwriters-academy

    Om du är intresserad av utbildningar på högskolenivå, i Sverige, kika gärna på lärosätenas gemensam webbplats: www.studera.nu Tänk på att utbildningsutbud förändras och fastställs i sin helhet till första dagen i anmälningsperioden (om du söker till hösten 2021, kommer utb.utbud vara fullständig den 16 mars 2021). De sökbara högskoleutbildningar syns på www.antagning.se

    Liselotte