Daniel SYV

    Hej Johan,
    du får till och med det året du fyller 19 år söka till år1 på gymnasiet (sedan är det Komvux som gäller, om man är äldre...).
    Lägg in ansökan via gymnasieantagningen; du söker under Val- eller under Omvalsperioden och konkurrerar med dina "gamla" grundskolebetyg om plats på ett nytt program.
    Under resten av det här läsåret råder jag dig kämpa så gott du kan - och försöka få så många betyg du kan; eller i alla fall Lära dig så mycket du kan.
    Hälsningar
    D: