AA01

    Hallå, Har svårt att hitta källor till att konvertera IB betyg från högstadiet (9an) till svenska motsvarande. Pluggat IB högstadiet, heter MYP och vi betygsätts på en skala 1-7, total max 56 poäng. Vill veta hur jag konverterar dessa svenska meriter (ut av max 340). Resurserna jag hittar online och länkade här är till konvertering med gymmnasie betyg från IB till svenska motsvarande vilket är en annan sak o på en skala ut av 22.5 inte 340 som jag behöver. Jag vill helts läsa ett svenskt gymmnasieprogram och behöver då konvertera mina ib högstadie betyg till de svenska motsvarande, finns det någon resurs till det? Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag råder dig vända dig till gymnasieantagningskansliet. Finns ett antal kanslier - kontakta den som du "hör till". Sök på kommunnamn på webbsidan: antagningskanslier.skr.se

    Studie- och yrkesvägledare