Sara
    Jag är intresserad i medier, politik, ekonomi och design. Alltså ungefär samhälls-media, ekonomi eller tekniklinjen. Jag undrar nu vilken som är bredast av dessa tre och om man kan bli ekonom om man går samhälls, och om man kan jobba inom politik och media om man går ekonomilinjen? Kan man bli arkitekt om man går samhällslinjen?

    Jag har alltid velat kämpa för människors rättigheter och även kunna nå ut till människor genom texter eller olika typer av bilder . Därför tror jag att samhälls-media skulle passa mig bra. Mina föräldrar säger att det inte är så bra betalda jobb och att ekonomi och teknik är en bättre linje, även fast jag tycker ekonomilinjen känns ganska tråkig. Snälla hjälp mig!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, tråkigt ska du inte se till att ha på gymnasiet! Då brukar det inte gå så bra! Du ska gå ett program som du känner lust och motivation för - då brukar det gå bra och du verkar ju veta med dig själv att Sam/media skulle passa dig bra. Om du plötsligt märker att du är väldigt teknikintresserad efter gymnasiet och vill växla spår så kan du söka ett Tekniskt basår på högskolan och läsa in matte och fysik då - man kan alltid komma vidare!

    /Lena, Syv