Hej Johanna,
    om du vill söka till ännu en annan högskole-universitetsutbildning som är på grundnivå, alltså som ej är magister- eller masterprogrammet eller en kurs på avancerad nivå (där studier på grundnivå på högskola-universitet krävs för behörighet) då söker du fortfarande på dina gymnasiala betyg (eller på resultatet av högskoleprovet, för konkurrens).
    Annars, så brukar inte arbetsgivare vilja se bevis på lägre utbildning, det är "högsta slutförda utbildning" som gäller och som arbetsgivare vill titta på, ej lägre utbildningar. Jämför: när man söker jobb efter gymnasiet eller söker till en eftergymnasial utbildning, då visar man inte upp sina grundskolebetyg. På samma sätt - när man söker jobb efter en eftergymnasial utbildning, då visar man inte sina gymnasiebetyg (eller grundskolebetyg). Men det är å andra sidan inte för bjudet för arbetsgivare att be om gymnasiala betyg också (dock kan jag inte minnas att jag har sett eller högt ngt exempel på att det har skett... alltså måste det vara mycket ovanligt, om det ens förekommer, över huvudet taget).