Elina
    Hej!
    Jag vill bli personlig tränare men vill inte utbilda mig här, alltså i en liten stad i norrland. Vars finns det ett gymnasium där man kan bli personlig tränare? Måste även ha någonstans att bo om jag vill flytta till en större stad.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Barn- och fritidsprogrammet kan under inriktning fritid och hälsa ha vissa kurser inom området personlig tränare även om du inte får en yrkestitel. Personlig tränare är något som du utbildar dig till mer specifikt efter gymnasiet.

    Här på Gymnasieguiden kan du läsa om programmet och hitta olika skolor i landet http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium

    Tänk på att flytta är ofta förknippat med kostnader även om du skulle lyckas hitta en skola med internat där du kan få ett så kallat Inackorderingstillägg som är ett litet bidrag till bostad.

    /Lena, Syv