My
    Hej!
    Jag har kollat på universitets programmet arekologi med inriktning osteologi (Uppsala universitet), men jag undrar lite vad man kan bli efteråt?
    Har försökt att läst mig till att man kan jobba som arkeolog eller på museum. Men finns det något annat man kan läsa som exempelvis obducent eller något annat?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej My !

    Om man läser arkeologi med inriktning Osteologi, då kanske man är intresserad av yrken Arkeolog>> eller Osteolog>> eller Osteoarkeolog >>.
    Efteråt kan man bland annat läsa vidare för att bli forskare och/eller högskolelärare.

    Obducenter är i grunden läkare. Och läkare kan man i Sverige bli endast genom studier på läkarprogrammet.

    Tips: kontakta studievägledare på just den utbildningen som du undrar över och fråga "Vad gör era f d studerande idag?".

    D: