Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Frida!
    Man kan byta skola om det finns plats på den nya skolan i rätt årskurs.
    Rektor bedömer om det går att ge dig möjlighet att uppnå examen utan att du behöver hå om, det är troligtvis ok om du byter till samma program och inriktning som du går nu.
    distansstudier är det korr online gymnasiet i Torsås som man kan söka till.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    Här är distansskolans presentationhttp://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/korr-onlinegymnasium men de erbjuder inte estetiska programmet.