Daniel SYV

    Hej Farzam; jag tror du menar att du på gymnasiet läste inriktning Juridik på Ekonomiprogrammet, stämmer det?
    I så fall kanske du inte läste matte 3, då det är på inriktningen Juridik en Valbar kurs (ej obligatorisk).
    Tog du ut Examensbevis? Har du godkänt betyg i matte 3, som du kanske läste som valbar kurs? - detta frågar jag för att avgöra om du t.ex kan söka till Naturvetenskapliga basår på högskolenivå. Till vissa nat.vet.basår kan det räcka med godkänt betyg i matte 2, men ibland kan matte 3 krävas.
    *****

    Om yrket FORENSIKER - var god se info på Framtid.se/yrke/forensiker - och det finns olika professioner/inriktningar/specialiseringar inom det "yrket": det är alltså många Olika yrken med samlingsnamn FORENSIKER.
    Det är rätt stor skillnad på att bli IT-forensiker eller forensiker/kemist till exempel.
    EXEMPEL på specialisering: yrke/fingeravtrycksanalytiker

    ****
    Kika även på flera yrken, ex. yrke/brottsplatsundersökare