Ida
    Hej! Jag får på Sam programmet och undrar Om man har f i både spanska 1 och 2, (har det i idrott också) och om jag väljer att plugga på komvux efter måste jag plugga upp just spanskan eller kan jag plugga något annat för att komplettera mina 200 poäng så att jag blir behörig för högskolan?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du inte uppnår kraven för Examensbevis och får ett Studiebevis då kan du göra en ny studieplanering på komvux, där moderna språk behöver inte ingå i examensbevis från Samhällsvet programmet.

    Jag ser med det inga hinder för dig att på komvux läsa andra kurser i stället för spanska.

    Studie- och yrkesvägledare