Denis
    Hej,
    Finns det chans om att få praktisera/praoa inom Ek Jur eller är praktik bara till för yrkesprogram?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Denis,
    >> Ekonomiprogrammet på gymnasiet är ett högskoleförberedande program och obligatorisk praktik ingår inte. Men det finns exempel när gymnasieskolorna inför /enligt rektors beslut/ en sort "praktik"; det varierar från skola till skola... Du som elev kan framföra ett önskemål om praktik till personal på din skola. Sedan är det rektor som fattar beslut.
    Tips: fundera över möjlighet att få sommarjobb eller extra-jobb /vid sidan av gymnasiestudier/ - det är alltid bra med arbetslivserfarenhet!

    Länktips - >> se GymnasieGuidens utförlig info om Ekonomiprogrammets båda inriktningar + vilka gymnasieskolor som erbjuder EK.

    Vänligen
    Julia syv