Juliuz
    Idag när jag gick in på Dexter för att jag skulle lämna in min ansökan för gymnasiet så var inte mina betyg för höstterminen inlagda på Dexter, även om mitt konto fungerade. Det stod också då att jag inte hade behörighet till något program alls eftersom betygen inte var inlagda. Jag kunde dock skicka in min ansökan och nu är den inne. Min kompis hade samma problem som jag också, men jag frågar här bara så jag är säker så att detta inte blir ett stort problem senare

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej, jag tror att det här http://antagningskanslier.se/kansli/antagningskansliet-vaxjo/ är Ditt gymnasieantagningskansli och i så fall är sista dag i Omvalsperioden - den 15 maj 2018. Det är som egentligen är viktigt är att det är till 15 maj, som dina val ligger i gymnasieantagningssystemet.
    Varför det igår inte funkade för dig och din kompis, vet inte vi här på Fråga syv, utan du kan fråga syv på din grundskola och/eller kontakta personal på ditt antagningskansli. Bra om du/ni påtalar problemet för syv på din grundskola och för personal på antagningskansliet, så att de vet att det finns ett problem och kan vidta åtgärder för att lösa det.
    Jag tycker du ska vara lugn, för att det kommer att lösa sig. Om det är ett tekniskt problem, då drabbar det oftast Många och inte en enskild elev. Det skulle vara värre om det funkade för alla andra men inte för just dig. Men även i det fallet - så är det inte ditt fel och du kan inte göra ngt. mer än att påtala problemet.
    Vänligen

    L. :)

    Liselotte