Fatimah
    Hej, jag vill göra prövning i persiska som modern språk men detta finns inte i min kommun. Jag undrar var kan jag göra detta provet och hur ska jag anmäla mig för det. ( Persiska är inte min modersmål, jag har arabiska som modersmål, jag läste persiska som modern språk innan)

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej,
    de som inte är gymnasieelever får göra prövningar i alla de olika svenska städer/kommuner, behöver inte vara i den kommunen där man bor eller är skriven i. Så, du får leta i hela Sverige.
    Situationen med prövningar - var finns möjlighet att anmäla sig ändras väldigt fort, det är många som vill göra prövningar och alla tillfällen som erbjuds att göra prövningar blir ofta uppbokade snabbt. Vi känner inte till någon sammanställning på var prövningar erbjuds eller ngn kö-system till prövningar, utan det gäller att leta och anmäla sig fort om man hittar var man kan anmäla sig.

    Liselotte