Agnes
    Hej!
    Med eld och lågor letar jag efter ett komvux som erbjuder prövning i matematik 4 på distans som har tider kvar att skriva runt årsskiftet. Jag håller på att söka läkarprogrammet och med det behöver jag ju denna kurs. Vet ni någonstans jag kan vända mig för detta?
    Hoppas någon vet!
    Bästa hälsningar/Agnes

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Agnes,
    prövningar brukar inte erbjudas på distans, utan endast på plats. Du som inte längre är gymnasieelev får anmäla dig i hela Sverige, oavsett vilken kommun du bor eller är skriven i.
    OBS! om du söker till universitesutbildning i Sverige med start vårterminen, måste du kompletttera med betyg senast 1 december. Du kan se datumen som gäller - på antagning.se/sv/anmal-dig-sa-har/viktiga-datum/#v-rterminen-2023 Det är nu 10 dagar kvar till sista dag för komplettering och jag ser ingen som helst möjlighet att hinna genomföra båda delar av prövningen och även hinna få ut betyget på 10 dagar. Man brukar behöva anmäla sig minst 3 veckor innan första prövningsdelen; andra delen brukar erbjudas 2 veckor senare, sedan kan det dröja 2-3 veckor till innan man får ut sitt betyg.
    Om du däremot kommer söka till höstterminen 2023, blir sista dag för komplettering någonstans mitt i juni och i så fall har du gott om tid. Sök var du kan göra prövning - i hela Sverige.

    Studie- och yrkesvägledare
    • Agnes : Okej, tack för svaret! :)
    • Mikael : Vi på FRåGA SYV är glada om våra svar blir till hjälp! lycka till!