Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sayed,
    det är Antagning.se som räknar fram ditt meritvärde. Reglerna kring hur meritvärde ska räknas, är gemensamma. Det borde räknas på samma sätt av alla, förutom de privata lärosätena; exempelvis räknas inte HHS, Handelshögskolan i Stockholm - med meritpoäng; HHS accepterar inte meritpoängen.
    Chalmers, som också den högskola är privat, har också avvikande regler /eller kan ha/ - ang. exempelvis meritpoäng.
    Men alla statliga svenska högskolor och universitet räknar på samma sätt.
    Hälsningar
    Peter syv