Nida
    Hej hade frågat CSN via mejl men svaren dröjer ännu så provar med er. När CSN ska räkna studieresultat utgår de BARA från de kurser man tagit eller räknade med att ta studiestöd för.
    Jag saknar 18 hp som jag tagit studiestöd för men läste sedan efter detta 200p på komvux utan att ansöka studiestöd. Går det att tillgodogöra sig de 15 oavklarade högskolepoängen med de 200p som jag har klarat (utan studiestöd) nu när jag nu läser och ska ansöka om studiestöd? Eller räknar de inte studieresultaten med mina 200 komvux p då jag ansökte inte CSN för den perioden?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nida,
    vi på FRåGA SYV jobbar inte med att fatta beslut om studiemedel. Det gör CSN. Vad jag vet av erfarenhet (vad som hände de studerande som var i en situation som liknar din + när man har läst information på www.csn.se) så borde det vara så att CSN godtar dina godkända studieresultat (godkända betyg) som du fått när du läste utan studiemedel. Jag tror du får ett positivt svar från CSN. Vi håller tummarna!