amir
    Jag kommer att avsluta gymnasiet snart och saknar meritpoäng och vill läsa meritkurser på Komvux. Räknas betyget från dessa kurser med i mitt snitt eller finns det ingen skillnad mellan att få E eller A?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Amir,

    för dig som har eller kommer att få Examensbevis gäller följande: betyg i kurser som ger dig Meritpoäng kommer även att räknas in i ditt jämförelsetal. Det spelar därför roll om du får E eller A. På en 100 poängskurs blir det skillnad på ca 0.4 - mellan betyget E och A.

    Bästa hälsningar

    ANNA