Sara
    Hej!
    Jag tar om ca 3 veckor studenten från samhällsprogrammet. Jag har bra betyg och ett högt jämförelsetal. Därför har jag funderat på att läsa upp de ämnen som krävs för att komma in på läkarutbildningen. Dock är jag inte så bra på fysik, kemi och allt det där som ingår så jag undrar om jag läser upp dessa kurser på komvux, kommer de då att räknas in i mitt jämförelsetal eller inte? För isåfall kommer de ju sänka mitt jämförelsetal och då kommer jag inte in.
    • Anonym Kanin : Kort svar: ja. Långa svaret får en SYV berätta om.
    • Mikael : Ja, det stämmer, komvux-kurser räknas in i jämförelsetal.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du inte vill att ditt meritvärde påverkas, komplettera på en folkhögskola eller på högskolenivå (naturvet.basår).