Sofie

    När meriten räknas ut så räknas ju inte gymnasiearbetet in alls? Har man 2500 poäng så räknas bara 2400 av poängen med i snittet? Och jag som läser upp till examen på komvux kommer ha 2400 poäng men 2300 som räknas in i snittet? Har jag förstått rätt då? Jag är nästan färdig med 2400 nu så jag vill veta om det kommer räcka utan att jag behöver ha med ett E från gya i mitt snitt.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Betyget i gymnasiearbete eller komvuxarbete räknas inte in i ditt jämförelsetal. Du tänker alltså rätt.