Julia
    Hej! Jag tog tidigare i år studenten från naturvetenskapliga linjen utan en gymnasieexamen. Dom kurser jag hade F i var matte 2c, matte 3c och fysik 1.
    Jag har nu tänkt läsa upp kursen matte 2c på komvux för att få min gymnasieexamen. Har nu hört att kursen idrott & hälsa 1 inte räknas in om man vill ta sin gymnasieexamen från komvux & att jag därför skulle behöva läsa upp ytterligare ett ämne utöver matte 2c. Stämmer det?
    Mvh
    • Daniel : Mitt råd är att du gör planering /individuell studieplan med syv på komvux/ - Planering mot Examensbevis.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Julia;

    Kursen Idrott-och-hälsa 1 får från 1 jan 2017 ej ingå i examensbevis från komvux. Tidigare kunde den kursen ingå men inte sedan dess (ändring i reglerna).
    vänligen
    ANNA