sol
    Hej! Jag har 2500 poäng i min gymnasieexamen (2014) och tänker läsa en merit kurs i vuxenutbildning. Frågan är dock ska betyget av just denna kurs räknas med i meritvärde eller är det bara meritpoängen som räknas?
    Samma fråga om jag prövar en kurs som ger meritpoäng och som jag inte har läst tidigare.
    Tack i förväg

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, nix, betygsvärdet på kursen räknas inte med i din redan tagna examen. Däremot får du meritpoängen om kursen inte krävs på den utbildning du söker på högskolan eller om du har mer än 2,5 meritpoäng redan. /Lena, Syv