Edward
    Om jag söker in till ett svenskt universitet med 17.0 i betyg och full merit så blir det väl 19.5 med merit inräknat ifall jag inte har fått allt om bakfoten?

    Jag planerar att söka in till Copenhagen Business School nästa höst.

    Hur fungerar det om jag söker in till universitet i Danmark? Räknas meriten?
    • SYV-besökare : Har du frågat Copenhagen Business School om hur de räknar och värderar utländska betyg?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Edward, jag är jätteledsen att behöva svara så här:
    vi har inga egna experter på studier utomlands, utanför Sverige, tyvärr.

    Vi kan hjälpa dig endast genom att ge dig länkar till de hemsidor som vi bedömer som pålitliga och där du själv sedan får leta efter information, ex. till följande sida: www.ug.dk

    Vi kan också ge råd att du kontaktar EURES-rådgivare, expert på Danmark (som egentligen är expert på den danska arbetsmarknaden men ofta kan även hjälpa till med att svara på frågor om utbildningssystemet i "sitt land"); E-post adress till EURES-rådgivare, expert på Danmark är [email protected]