Karin
    Hej! Jag har precis räknat ut meritvärdet av mina gymnasiebetyg (tog studenten 2015) Då gör jag som de instruerar på Antagning.se! Resultat blev mycket högre än jag själv hade trott och jag undrar hur jag extra kollar så det verkligen stämmer. Tacksam för svar! :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Karin,
    om du gör ansökan till en högskoleutbildning till vilken du är Behörig, kommer Antagning.se räkna fram ditt meritvärde, som gäller till just den utbildningen (meritvärde kan variera även om man räknar på samma betyg, om särskild behörighet till utbildningar är olika).
    SYV på komvux borde kunna hjälpa dig räkna fram meritvärde, men du behöver inte räkna själv - det är ändå de uträkningar som Antagning.se gör, som gäller, oavsett vad någon annan kommer fram till.

    Bästa hälsningar
    ANNA