Julia
    Hej! Jag har valt psykologi 1 som förstahandsval och pedagogik 1 som andrahandsval. Jag funderar på att söka fysioterapeut till hösten 2022 men då såg jag att psykologi 1 redan ingår i programmet så då tänkte jag att jag ska gå pedagogik istället. Men iom att jag har valt psykologi 1 som förstahandsval, om jag tar bort psykologi som ett val helt, blir då pedagogik mitt förstahandsval eller blir jag reserv då?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Julia!

    För att det inte ska bli fel, ställ din fråga till Antagning.se. Du kan ringa dem på tel.nr 0771-550720 och tel.tider är kl.9-16 på vardagar.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Okej tack för informationen och svar!
    • Mikael :

      Det är bra att få svar direkt från antagning.se, precis vad Syv Milla har svarat; vad jag tror gäller är att du kan ta bort första alternativet och då blir ditt andra-första och enda alternativet, men om jag var i dina skor skulle jag först samråda med antagning.se. Annars utgår man från info på www.antagning.se men om man har tolkat info på annat sätt än de som jobbar med administration kring antagningen, kan det bli tråkigt för dig som sökande ( för att det är deras tolkning som gäller).