Kevin

    Hej, Jag går trean och har under 2an läst tillräckligt med kurser för att få fulla meritpoäng, dvs 2.5. Jag valde däremot nu i trean att läsa En7 utökat eftersom jag gärna lär mig engelska, men helst inte vill att det betyget ska räknas in i mitt meritvärde. Jag förstod det som att det inte kommer göra det, trots att En7 ger merit poäng, eftersom jag redan har fullt med meritpoäng. Stämmer det? Tack på förhand! Vänliga Hälsningar, Kevin

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Kevin!
    jag tolkar reglerna på samma sätt som du beskriver i din fråga. Alltså, om eng 7 blir i ditt exam.bevis U-kurs, utökad och du redan genom de "vanliga kurser" uppnår 2,5 meritpoäng, då ger eng 7 inte dig meritpoäng, och då räknas inte betyget in i ditt jämförelsetal.
    Mvh
    Mikael