Josefine

    Hej! Fick för två veckor sen reda på att jag står som reserv till Internationell logistiker på Hermods i Helsingborg på plats 29. Nu har jag plats 18 och undrar om det finns någonting att säga om möjligheten att komma in?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Josefin!
    Det jag tycker är att hoppet är inte ute. Vår erfarenhet är att folk söker till många olika utbildningar och samtidigt också söker jobb. De som är antagna till utbildningen till vilken du står i reserv i, och de i reservkön före dig kan mycket väl komma in på andra utbildningar eller få jobb och tacka därför Nej till den här utbildningen.
    Jag ser också att den här yh tar fortfarande emot "sen ansökan", trots att det finns reservkön till den. jag har därför ringt till Hermods kundtjänst och ställe frågan om hur det kommer sig; fick svar att de tror de kan ställa ännu några fler personer i reservkön pga deras erfarenhet är att det brukar en så pass stor "omsättning" av de antagna. Orsaken är den som jag nämner ovan: de flesta söker många olika alternativ och kan få jobb eller komma på flera andra utbildningar från reservköer till de andra utbildningarna.
    Vi hoppas och håller tummarna!