Oliver
    Hej.

    Jag står som första reserv i en urvalsgrupp (folkhögskola) med noll stycken antagna och undrar hur det kan bli så? I det andra urvalet var mitt antagningsbesked oförändrat. Varför blir man då överhuvudtaget reservplacerad om man inte har någon att konkurrera om plats med? Tack på förhand.

    Mvh

    Oliver

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej, det bästa är om du ringer till Antagning.se - tel.nr 0771-550720 och frågar dem som direkt jobbar dagligen med antagning till högskoleutbildningar. FRåGA SYV jobbar inte med antagning till högskoleutbildningar. Det jag vet är att de behöriga som ej fick plats på utbildningen ställs i RESERV. Att ingen blev antagen i en viss urvalsgrupp kan t.ex bero på att ingen plats blev tilldelad till den gruppen; orsaken kan vara att det är för få sökande i den urvalsgruppen för att kunna få någon plats. Men, som sagt, jag jobbar inte med de frågorna - och rekommenderar att du kontaktat Antagning.se så får du rätt svar.
    Lycka till!
    L.

    Liselotte