Maya

    Hej, Jag gick ut skolan år 2001 men var då inskriven som ungdomselev på komvux, nu när jag bett om att få ut mina betyg då jag vill plugga en yrkesutbildning så ser jag att det saknas betygssättning i många ämnen. jag gick första året på farsta gymnasium för att sedan skrivas över som ungdomselev på komvux. Det enda som står nu är ingen betygsinformation. Kursen jag vill söka till nu kräver dels sv som jag då saknar betyg för tydligen. Vad kan jag göra?

    2 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Maya! Kontakta komvux där du var inskriven som ungdoms-elev. Om du på komvux inte kan ge dig kopior på alla betyg du fick på gymnasial nivå, bör de hänvisa dig rätt, t.ex till regionarkivet.

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Maya!

    Farsta gymnasium är sedan några år nedlagd. Gymnasieskolan var kommunal och de betygen elever fick på den skolan borde kommunen kunna utfärda kopiorna på. För att få kopior på de betyg du fick på gymnasiet, kontakta utbildningsförvaltningen i Stockholms stad. Kontaktuppgifter till Utb.förvaltningen i Stockholms stad är:

    Telefonnummer 08-508 33 000 (växel)

     E-post: [email protected]

    De betygen du fick på komvux borde komvux kunna utfärda till dig. Om du tidigare har fått ut de betygen, men nu inte kan hitta dem, kan du begära att få ut betygskopiorna.