martina
    Hej! Jag har sätt att det ska finnas samhälle med ett fördjupningsprogram i film och tv produktion, jag undrade i vilket gymnasie det finns (jag bor i malmö) och vad ett fördjupningsprogram är exakt. Alltså hur ofta har man det tex.
    Tack i förväg!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Martina, jag hittade 19 gymnasier i Malmö som erbjuder SA, se alla presentationer på http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium?query=&program=9&vocation=&variant=&county=Skåne+län&municipality_id=121&office_id=&order=school
    Den utbildningen som du frågar efter hittade jag på en av skolorna, den här skolan
    http://www.gymnasieguiden.se/schools/view/4ans-gymnasium
    Så här beskrivs det: "För dig som är intresserad av att skapa film- och TV-produktion. Du får lära dig hur du uttrycker dina idéer från manus till färdigredigerad film."

    Exempel på yrken som man kanske är intresserad av om man vill söka den utbildningen är: Filmfotograf, TV-producent, Filmredigerare, Regissör, Scripta etc.

    Kurser som man läser inom Programfördjupningen är: Film och TV-produktion 1, Film och TV-produktion 2, TV-produktion.
    Angående hur de tre kurserna är förlagda under gymnasiets tre år, ber jag dig kontakta skolan direkt.
    Det logiska skulle vara att man läste en kurs per läsår (det är ju 3 kurser).

    Bästa hälsningar
    Anna SYV