Blivit antagen på 20 v på båda Matte 4 och Fysik 2.
Först på distans med villkor att då corona lägger sig c:a ½ vägs i kursen ---> övergång till klassrum.
Fråga gäller Fysik 2: Inom kursens ramar så har jag hunnit göra 90 % av alla inlämningar d.v.s. 9 av 10 och de var inte lätta heller om vi säger så.
När övergånger till klassrum skede, frågade jag lärare om det kan på något sätt tillgodoräknas det jag har gjort under distanstiden. Observera vi pratar alltså om/inom en och samma komvux, Jensen alltså.
Varav lärarens svar: Näää, tydligen så spelar det ingen som helst roll vad jag har gjort innan på samma kurs alltså fast på distans i fysik 2. Utan han berömmer utifrån den underlag som finns på klassrumskursen.
Frågan är då: Vad är det i så fall som har hänt med den ärorika och populära uttrycket formativ/samlad bedömning. Finns ju sådana saker som validering etc. där man tittar vad eleven faktiskt kan och om jag har täckt stora delar av kursplanen och det enda jag hade kvar att egentligen bara skriva slutprovet (och med facit i hand så skulle jag bara ha gjort det känns det som). Men det är alltså helt normalt att bara ¨¨strunta i¨¨ att man har redan visat att man är klar i mångt och mycket med många moment i kursen, fast att det har sket hos en annan lärare (det som är lite sjukt, på samma skola) det räknas inte på något sätt?