Kuba
    Hej! Är en kille som ska välja ett gymnasieprogram hösten 2019. Jag är väldigt fundersam på bad jag igentligen ska välja. Jag gillar verkligen geografi, främst namngeografi men också lite om kultur och hur de mötts osv. Nu är de så att jag inte vet vad jag ska välja. Ska man välja samsam eller något annat ? PS. Skulle gärna vilja studera på engelska men det är inget måste.
    • Peter : I vilken kommun /stad/ söker du till gymnasiet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Kuba,
    det är viktigt att veta i vilken del av landet du söker till gymnasiet - för att kunna ge konkreta tips på utbildningar.
    Om vi tar som exempel - Västra Götaland (Göteborg) - så kan du se alla de olika gymnasiala alternativ på
    den här sidan.

    IB-programmet (undervisning på engelska) finns i Gbg på följande gymnasieskolor >>

    Sam-sam finns i Gbg på de här skolorna>>

    Undervisningsspråk Engelska kan förekomma även på vanliga svenska program, ex. erbjuds det på ihgr-international-high-school-of-the-gothenburg-region