Mike

    Hej! Jag har tänkt att studera på en utbildning som kräver: HP 0.65 (urval 1; 15 antagna, 15 reserv) och HP 0.50 (urval 2; 12 antagna, 3 reserv)

    Min fråga är: vad är sannolikheten till att jag blir antagen till utbildningen med mina 0.60 i HP resultat? Jag vet att det inte finns ett exakt svar till frågan. Jag har också kompletterat mina gymnasiebetyg och har alla behörigheter.

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Mike,

    som du själv skriver, går det inte att ge exakt svar. Konkurrensen gör att antagningsgränser flyttas upp och ner, beroende på vad sökande har med sig för meriter, inklusive högskoleprovsresultat. Nu har inte HP genomförts i våras (år 2020) och det är därför färre sökande som prövas i HP-urvalsgruppen, därför att de som tänkte göra HP i våras, kunde inte göra det.
    Vi häller tummarna för dig! Kan inte ge några garantier, men hoppas att du kommer in!
    Hälsningar
    D: