Hej A,
    det spelar ingen roll om det är många eller om det är ingen som förut kom in från Reserv. Detta pga de som står i Reserv är beroende av att någon av de Antagna tackar nej till sin plats.
    Anledning till varför folk tackar nej kan vara många, ex. fick man jobb; eller att man kom in på sitt högre prioriterat alternativ, eller att man blev sjuk, eller att man ska ha barn eller att ... någonting hände... så att man ej önskar behålla sin plats.
    Om det förra året var många eller ingen som tackade Nej till sina platser, säger ju absolut ingenting om hur många som NÄSTA ÅR kommer att tacka Nej till sin plats.
    Visst går det att på ngt. sätt få fram statistik på hur många som brukar komma in från reserv, men det spelar absolut ingen som helst roll för just din möjlighet att komma in.

    Du kanske kommer in direkt, utan att ställas i reserv.
    Eller så kan du stå som Reserv nr.1 men ändå inte kommer in, pga ingen av de Antagna kommer att tacka Nej till sin plats; eller så ställs du i reserv som nr.100 men ändå kommer in - för att det, av någon anledning, blir många som blev antagna men tackade nej till sina platser.
    Hälsningar

    ANNA

    • : ok tack förstår.Men hittar du någon antagninsstatistik för reserv i kalmar linneuniversitet receptarieprogrammet
    • Anna : Man kan kontakta Antagning.se och fråga. De kan säkert plocka fram den sorters statistik åt dig. Gör det - kontakta Antagning.se. De kommer kanske fråga "Vad du ska med den statistiken till?" Jag tror inte det är hemliga uppgifter, det är bara underligt att någon vill ha "meningslös statistik" - som inte har någon praktisk betydelse, men eftersom det inte är hemligt /tror i alla fall jag att det inte är hemligt - varför skulle det vara hemligt? ;) / då borde det gå att få fram. Då jag anser att det är i detta sammanhang "meningslös statistik", vill jag inte lägga tid på att leta efter de uppgifterna. ;)
    • : ok tack