Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    om du har gjort ansökan till en svensk utbildning på högskola/universitet med start hösten 2023 senast den 17 april 2023, är sista kompletteringsdag för dig - den 21 juni 2023. Se till att alla dina gymnasiala betyg finns att se på din inloggning på www.antagning.se senast sista dag för komplettering med betyg. Du skriver "kursen är färdig i maj" men när får du ut ditt betyg? Hur som helst måste du komplettera senast 21 juni 2023. I annat fall får du svar OBEHÖRIG och kan inte konkurrera om plats på utbildningar  - gäller högskola-universitet.
    Men det finns många utbildningar även inom andra skolformer, t.ex inom yrkeshögskola - kika gärna på www.yhguiden.se

    Studie- och yrkesvägledare