Eric
    Hej

    Jag har nu anmält mig till att läsa upp ett betyg (svenska B) som jag hade ICKE GODKÄNT i sedan gymnasiet. Detta för att söka till högskola/universitet.
    Min kurs kommer börja i mars och jag är orolig för att jag inte kommer att hinna i tid till sista ansökningsdagen, den 15 april.
    På antagning.se står det att jag endast kan komplettera till en utbildning i efterhand om den är öppen för sen anmälan.
    Är alla utbildningar öppna för sen anmälan? om inte, varför öppnar vissa för sen anmälan?

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Eric,
    se info på antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum - och det är helt OK att komplettera med betyg t o m sista "vanliga datum" för komplettering.

    Mer exakt gäller detta: om du söker till högskoleutbildning till ht-19, måste du göra ansökan på www.antagning.se mellan 15 mars och 15 april 2019; sedan måste du ladda upp alla betyg som påvisar att du är behörig - så fort du kan, men senast 20 juni 2019 på din inloggning "Mina sidor" på Antagning.se.

    EFTER 20 JUNI är det endast till vissa utbildningar (som ej fick tillräckligt antal behöriga sökande) som det blir möjligt att ansöka och/eller göra kompletterande "uppladdningar" av betyg och övriga dokument...