Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,

    kika gärna på yrket Skolsköterska, det kan vara den snabbaste vägen för dig att få jobb på en skola. Skolsköterska jobbar med elevernas hälsa, men inte på samma sätt som idrottslärare gör.
    För att bli behörig idrottslärare behöver du lärarexamen och legitimation från skolverket. Att få lärarexamen snabbare än på 3 år på heltid, känner jag ingen möjlighet till. Ofta tar det längre tid än 3 år, och längre tid för att bli gymnasielärare, jämfört med grundskolelärare.
    Om yrket idrottslärare inkl.vilka utbildningsvägar som finns - var god se framtid.se/yrke/idrottslarare