Sandra
    Hej!

    Jag tror att jag vet att jag vill gå naturvetenskap på gymnasiet, det känns som den rätta linjen för mig också eftersom jag kan kombinera programmet med mitt stora intresse som är fotboll. Men jag skulle kunna tänka mig att utbilda mig inom sjuk-vården efter gymnasiete ( t ex sjuksköterska ), är det möjligt att göra det eller borde jag välja vård och omsorgprogrammet? Eller är det lättare att komma in på högskols/universitet som har inriktning på just sjukvård?, Om jag väljer vård/omsorg.

    Tack på förhand för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du vill gå en sjuksköterskeutbildning så är det smartast att gå ett högskoleförberedande program som t.ex Natur eftersom det krävs ganska många särskilda behörighetskurser som man inte läser på Vård och omsorg. Och känns Natur rätt för dig så kan det ju passa bäst. Viktigt att du är beredd på att läsa mycket matte och fysik! /Lena, Syv