Linnea

    Hej! Finns det möjlighet att studera en Master i ”Psychiatric Nursing” utomlands t.e.x. i Australien efter avslutad sjuksköterskeutbildning i Sverige. Har funderat på specialistsjuksköterskeprogrammet i psykiatri här hemma men undrar om den finns utomlands? Med vänlig hälsning, Linnea Hellevik

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linnea,
    mitt förslag är att du frågar på de utbildningar utomlands där du vill läsa; de som jobbar där bör veta vilka utbildningar som de kommer godkänna som förkunskaper/behörighet inför sina utbildningar.
    Vänligen
    ANNA