Felicia
    Hej igen! Eftersom jag är osäker om jag ska ta natur eller sam så finns det ju natur-sam i ett. Min frågor är då: Vad är det för skillnad mellan natur-sam och sam? Får man mer behörighet till högskola om man tar natur-sam än sam? Utan matte 4 och exempel fysik 2 och kemi 2 kanske man inte kan komma lika långt som när man tar natur?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du går Sam så får du inte den breda behörighet mot natur - går du Natur/sam så får du inte inte heller hela naturbehörigheten men ofta kan du läsa in Matte 4, Fysik 2 och Kemi 2 inom Programfördjupningar eller Individuellt val om du vill ha dom kurserna också. Det kan du inte göra på Sam eftersom det blir för många kurser att läsa in.

    Läs på om programmen och gå en eller två provdag på en skola så du får känna på vardagen och hur kurserna är. /Lena, Syv