Ella
    Hej! Jag bor i Göteborg och sökte till gymnasiet. Den 27 juni fick vi säga ja eller nej till sin plats. Jag sa ja till mitt första val, vilket var schillerska och efter några dagar stod det att jag var antagen.
    Men efter några dagar så sa mina kompisar att dom hade fått ett brev av deras skola där dom välkomnade dom, gav dom information och mm. Dom hade dock valt bl.a. Hvitfeldtska och LM Engström gymnasiet. Dock är jag orolig om jag verkligen kom in eller om alla skolor skickar ett brev till sina framtida elever.

    1 Svar

    Hej Ella.

    Gymnasieantagningen skickar inte hem något brev. Däremot kan olika skolor ha olika rutiner, en del skolor skickar ett välkomstbrev för andra elever finns informationen på gymnasieantagningens hemsida, under där du blivit antagen.

    Om du tackade ja till din plats så behöver du inte vara orolig.

    Om du är osäker på när du börjar och inte hittar informationen på gymnasieantagningens hemsida så kan du alltid kontakta skolan direkt.

    Vänliga hälsningar
    Melina SYV