Mikael SYV på FrågaSYV

    hej Lotta;

    jag kan inte se att det på Skolverkets hemsida skulle stå ngt. om andra förändringar inom HV, hantverksprogrammet än att Hovslagare-utbildning ej får startas efter 1 juli 2018, på gymnasial nivå. Hänvisning: skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/laroplan-program-och-amnen-i-gymnasieskolan/gymnasieprogrammen/program/relaterade-sidor/hantverk.

    ligger alltså som en av möjliga utbildningar som får finnas inom inriktningen Övriga hantverk på Hantverksprogrammet (HV).