anna
    Jag har läst mattematik på komvux och nu undrar jag om jag ska skicka in mitt komvux betyg till högskolan jag ska söka till? Eller gör komvux det själv?

    1 Svar

    Helena SYV
    Hej Anna! Alla ansökningar och antagningar görs via www.antagning.se . Där kan du skaffa dig ett konto, logga in och göra din ansökan till de lärosäten och utbildningar du vill söka.
    Där kan du också läsa om just den kommunala vuxenutbildningen som du läst på är ansluten till antagningens betygsdatabas. De allra flesta är det och då skickas betygen in automatiskt,

    https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Skicka-in-ratt-papper/Betygsdatabas-for-slutbetyg/

    Lycka till! Helena