Elev

    Om jag står som andra reserv på en skola på mitt första val men om jag nu skickar sen ansökan byter den med en annan men forfarande ha den som andra val,kommer jag fortfarande stå som andra reserv eller kommer de återställa allt.

    • Vägledare : Är du antagen på någon skola?
    • Elev : Ja,men jag vill inte att den gymnasiet som jag står som reserv ska vara före den jag verkligen vill ha vilket är min tredje val. Eftersom jag står som första reserven vill jag inte att de ska återställa allt, det kanske finns andra reserver.
    • Anna : Ta upp det med personal på just ditt antagningskansli och lycka till!
    • Elev :

      Stockholms för jag bor i stockholm

    • Anna : Då är den här https://antagningskanslier.se/kansli/gymnasieantagningen-stockholms-lan/ Ditt gymnasieantag.kansli; kontakta gärna de som jobbar där.
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Ene,

    olika gymnasieantagningskanslierna gör olika - i den situationen som du beskriver; därför måste du söka svar hos personal på just ditt gymnasieantag.kansli.
    Kontaktuppgifter och bas-info om datumen och vilka skolor kansliet gör antagning till - finns på Antagningskanslier.se men om du uppger i vilken stad du söker till gymnasiet kan jag dig uppgifter till just ditt kansli direkt.

    Hälsning
    D:

    • Elev : Jag bor i stockholm och jag har ansökt skolor i stockholm men inte i stockholm kommun