F.O.F

    Hej! Jag undrar hur mycket svårighetsgraden på en viss kurs/program skiljer sig på olika lärosäten? Exempelvis hur stor är skillnaden på att få godkänt eller uppnå högre betyg på en kurs vid på Stockholms universitet respektive Linköpings universitet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, om det är samma kurs, med samma innehåll, så borde det inte finnas någon skillnad i svårighetsgraden. Det borde vara lika lätt eller svårt att klara kursen oavsett på vilket lärosäte man läser (om det handlar om samma kurs, alltså).

    Studie- och yrkesvägledare