Agnes
    Hej, jag ska börja gymnasiet i höst och vill gå natur- natur. Jag undrar om ni vet något gymnasium där man kan läsa natur med profil kriminologi eller liknande i Stockholm?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Agnes,
    NA-inriktning Naturvetenskap erbjuds i Sthlm på cirka 45 gymnasieskolor. Du kan titta på vad alla de gymn.skolorna har att erbjuda. Listan på skolorna finns på gymnasieguiden.se/gymnasium?NA-natur-sthlm

    Du kan börja med att kika på gymnasieguiden.se/gymnasium/jensen-gymnasium-norra och gymnasieguiden.se/gymnasium/jensen-gymnasium-sodra - skolorna där profil "kriminologi" erbjuds på samhällsvet.programmet men jag tänker att eftersom kurserna kommer gå på skolan så kanske även eleverna på andra program, t.ex på NA ska kunna välja de som valbara kurser.