Charlie

    Hej, det finns en skola som jag är intresserad i och de erbjuder skuggning av en elev under en dag. jag går i 8an och är det okej/normalt att skugga redan i 8an istället för 9an?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag tycker definitivt att du bör ansöka om (boka) skuggning även om du ännu går i "åttan" och inte i "nian". Många gymnasieskolor erbjuder även gå på PRAO på deras gymnasieskola. Fråga SYV på gymnasiet om den möjligheten om du är intresserad av den. Lycka till med skuggningen!

    Studie- och yrkesvägledare